International Returns Policy


COMBIEN DE TEMPS FAUT-IL POUR TRAITER UN RENVOI?

Nous traiterons votre retour le jour où nous recevons votre/vos article(s), vous recevrez la confirmation dès que le renvoi aura été traité. Veuillez compter jusqu'à 5 jours ouvrés pour le remboursement selon votre banque.

How Do I Return A Parcel?

Si vous souhaitez renvoyer un colis, veuillez vous assurer que les articles sont en état d'être revendus, n'ont pas été portés et que les étiquettes sont toujours en place, ou nous ne pourrons garantir qu'ils seront acceptés. Suivez le processus suivant:

  1. Replacez l'article dans son emballage d'origine
  2. Remplissez le formulaire de retour avec votre nom et les détails de la commande, y compris la raison pour le renvoi
  3. Déposez votre colis au bureau de poste le plus proche en demandant le service de livraison standard, mais assurez-vous de choisir des indemnités supplémentaires si possible - cela vous permettra d'être correctement protégé dans le cas improbable d'une perte du colis pendant le transit. Yours Clothing ne sera pas responsable pour une perte de colis renvoyé, donc n'oubliez pas de garder votre reçu en tant que preuve de renvoi.

L'adresse de retour est la suivante:

Yours Clothing,
Returns Dept,
Unit B, Finmere Park,
Southgate Way, Orton Southgate,
Peterborough
PE2 6YG
ROYAUME UNI

COMBIEN COÛTE LE RENVOI DE MES ARTICLES?

Le coût de renvoi varie en fonction du poids et du service que vous sélectionnez avec le service postal.

POURQUOI DOIS-JE PAYER POUR RENVOYER UN ARTICLE?

Pour proposer un service de retour gratuit, le prix des articles de Yours Clothing devrait être augmenté pour couvrir ce coût supplémentaire et nous choisissons de vous proposer les prix les plus bas possibles. Cependant, si votre article est défectueux ou erroné à l'arrivée, nous vous rembourserons bien évidemment tout coût de renvoi.

COMBIEN DE TEMPS AI-JE POUR RENVOYER UN ARTICLE?

Vous disposez de 21 jours pour retourner un article depuis de la date de réception jusqu'au retour.

QUE FAIRE SI JE REÇOIS UN PRODUIT DÉFECTUEUX?

Si vous recevez un article défectueux veuillez nous le renvoyer sous 30 jours et nous vous rembourserons complètement, y compris le tarif de livraison initial. Les articles défectueux sont vérifiés et validés à la réception.

L'IMAGE EST DIFFÉRENTE DU PRODUIT QUE J'AI REÇU

Toutes les photos sur notre site sont aussi fidèles que possible aux produits. Cependant, à cause de la différence entre les écrans et systèmes utilisés par nos clients, les couleurs et les nuances ne sont pas toujours 'exactement' identiques à celles du produit réel.

QUE FAIRE SI UN ARTICLE EST MANQUANT DANS MON COLIS?

Parfois un article peut être manquant dans votre colis mais tous les paquets sont vérifiés avant l'expédition. Si un article est manquant veuillez contacter notre Équipe Service Client en utilisant le dispositif de chat en ligne ou en appelant le +44 (0)8448 204 204. Nous devrons alors lancer une investigation qui peut prendre plusieurs jours et si nécessaire nous vous enverrons l'article une fois de plus.

ÉCHANGES

Nous acceptons les renvois internationaux mais nous ne pouvons pas accepter les échanges. Les coûts de renvoi doivent être couverts par le client en fonction de la réglementation locale.

QUELS PRODUITS SONT EXCLUS DE L'OPTION RENVOIS ET REMBOURSEMENTS?

Veuillez vérifier la/les page(s) spécifique(s) des produits et votre email de confirmation pour savoir si vos articles remplissent les conditions requises pour être renvoyés. Nous ne pouvons accepter les échanges ou remboursements pour les produits suivants, à moins qu'ils soient faussement décris ou défectueux: tout article vendu à plus de 70% de remise. Vos droits légaux ne seront pas affectés.

UK Returns Policy


FREE RETURNS ON ALL UK ORDERS IN STORE, VIA COLLECT PLUS, AND AT YOUR LOCAL ASDA STORE

How Long Does It Take For A Return To Be Processed?

We will process your return on the same day we receive your item/s, once it has been processed we will send you confirmation. Please allow up to 5 working days for your bank to process your refund.

How Do I Return A Parcel?

If you wish to return a parcel please ensure the items are in a resalable condition and unworn with the tags attached, otherwise we cannot guarantee they will be accepted, and follow this process:

  1. Repackage the item in the original packaging
  2. Complete the Returns form with your name and order details, including the reason for the return.
  3. Then choose how to return the parcel to us; FREE to a Yours store, FREE to an ASDA store, using CollectPlus or via the Post Office.
  4. Remember if you are returning an item that was on promotion or the order had a promotion associated with it, you may not receive the full refund if the remaining order you have kept does not still qualify for that promotion.

*All items marked with an * cannot be returned due to Hygiene reasons.

FREE Return to a Yours Clothing Store

If you live near a Yours Clothing store you may return the items to a store for an exchange, gift vouchers or a refund to the original method of payment. If the order was paid for using PayPal, Klarna or Amazon payments then only an exchange of gift voucher can be provided in store. Ensure that the item is returned in the original packaging with the completed returns form. Please bring your delivery note with you as proof of purchase.

FREE Returns Using CollectPlus

Attach your FREE CollectPlus label from your invoice on to your parcel and take it to a CollectPlus shop where you receive a receipt and tracking number. CollectPlus have over 5800 stores in the UK. Click here to find your nearest shop

FREE Returns To an ASDA store

How to return your order via the toyou service at over 600 ASDA stores:

  1. Write your name and order number on the label that is included within your parcel or print a label in store
  2. Attach the label to your parcel
  3. Take your parcel to your nearest ASDA location
  4. Drop off parcel at the signposted toyou returns point or hand to an ASDA colleague
  5. Track your parcel at www.toyou.co.uk using the tracking number that is on your label
Post Office Returns

Use your local Post office to return items back to us at your cost but ensuring you opt for the extra compensation to ensure you are adequately covered in the unlikely event of your parcel going missing in transit. Yours Clothing cannot be held responsible for any returns parcels lost in the post therefore keep your receipt as proof of postage.

The Returns address is:

Yours Clothing,
Returns Dept,
Unit B, Finmere Park,
Southgate Way, Orton Southgate,
Peterborough
PE2 6YG

How Much Will It Cost To Return An Item(S)?

We offer free returns for mainland UK and Northern Ireland customers via CollectPlus. Please contact customer services if you did not receive a label within your parcel. Alternatively you can return an item to a Yours store for an exchange or refund (Amazon and PayPal transactions cannot be refunded in store). If you do not have a CollectPlus store near you or prefer to use Royal Mail then the cost will be payable, and will depend of weight and service selected.

How Long Do I Have To Return An Item?

You have 21 days to return an item from date of receipt to us direct or to a Yours store in the UK.

What Happens If I Receive A Faulty Item?

If you receive an item that is faulty then send it back to us within 30 days and we will process a full refund including the original delivery charge. Faulty items are checked on receipt and validated.

What Happens If I Received The Wrong Item?

If you receive the wrong item then send it back to us and we will refund you or send you the correct item assuming we still have the product and size in stock.

The Image Looks Different To The Product I Received

All the images on our website are as accurate as possible to the products. However, due to the differences in screens and systems used by our customers, colours and shades may not be 'exact' to the true product.

What Happens If An Item Is Missing From My Parcel?

Sometimes an item can be missing from your parcel but all our parcels are checked before they leave us. If an item is missing then get in contact with our Customer Services Team via the online Live Chat facility or call 08448 204204. We will then investigate which may take us a few days and if necessary arrange for the item to be sent again.

Exchanges

We no longer offer an exchange service as it has taken too long to send items back and for us to then resend the correct item as items are selling all the time and items can go out of stock very quickly. This has led to customer disappointment so we have reviewed this and we recommend you consider reordering your item if you have selected the wrong size/fit when first ordering or selecting more than one size on your first order.

All Gift Card And Christmas Club Card Transactions

If you pay for your goods using the Post Office All Gift Card or Post Office Christmas Club Card and you wish to cancel your order or return your items, you are welcome to do so. However, please note that you will need to keep the card so the refund can be issued to it as the original method of payment. Alternatively if you no longer have that card then we can issue the refund as credit to your Yours account to then use towards a future transaction with us online.

What products are excluded from the returns and refunds policy?

Please check the individual product page(s) and your email confirmation to confirm whether your item is eligible for return. We are unable to offer an exchange or refund on the below products, unless they are mis-described or faulty: Items sold at over 70% discount. Your Statutory rights are not affected


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